Din sida   |    varukorg Varukorg

Returer och reklamationer



Returer

Handtag och tillbehör:

Produkter som lagerförs, så som handtag, karuseller, gångjärn och så vidare innefattas av distanshandelslagen. Enligt lag har kunden 14 dagars ångerrätt på denna typ av varor. Vi vill dock försäkra oss om att kunderna är nöjda med sina produkter och ger er därför 30 dagars returrätt från beställningsdatum. Dock är det bra om vi, på förhand, får information om din retur så skicka oss gärna ett mail först. Det är bara att svara på orderbekräftelsen och gör oss uppmärksammade om returen. Returfrakt får kunden själv bekosta. Öppna inte eller ta bort plomberingen för då kan vi komma att kräva betalning för produkterna även om ni skickat dem tillbaka till oss.

Gör så här:

1. Meddela oss på LuckorOnline om att du vill göra en retur, genom att svara på orderbekräftelsen.
2. Lägg produkterna i en kartong, återanvänd gärna samma kartong som produkterna kom i. Är det en liten försändelse kan ni göra returen i postens egna vadderade kuvert (upp till två kg, går att köpa på exempelvis ICA och Direkten).
3. Skicka med följesedeln i paketet, då ser vi var returen kommer ifrån.
4. Mät paketet (om det ska skickas med Schenker). Boka sedan din försändelse på denna Schenkeradress: https://skicka.dbschenker.com/
Adress att skicka till:
LuckorOnline Sverige AB
Att: Tommy Steby
Söderbymalmsvägen 26,
13645 Handen
tel: 08 40 30 57 10
5. Tejpa
6. Lämna in på närmsta inlämningsställe.

Produkter som tillverkas efter beställning:

Luckor, täcksidor, passbitar, socklar och lister tillverkas efter beställning. Dessa varor har vi dessvärre ingen ångerrätt på (om du ångrar dig samma dag eller dagen efter beställning så kan vi givetvis makulera beställningen). Anledningen till detta beror på att, även om du har standardmått, så kommer vi inte att kunna sälja denna vara vidare till någon annan kund. Vi har stöd för detta I paragraf 11.3 i distanshandelslagen. Produkten är tillverkad efter dina mått och färgsättning.

Reklamationer

Är det en synlig skada vid leverans är det toppen om du vill ta ett foto på paketet / pallen och skicka det till oss. Är det en dold skada som inte syns vid avlastning / under emballaget så fota denna skada så fort du kan och maila oss. Vi tar hand om varje reklamation manuellt och vi har lite olika rutiner beroende på vad det är för produkt. Normalfallet är att vi skickar ut en ny vara om något levererats trasigt, framförallt om det gäller specialtillverkade produkter.

Vill du ha hjälp med något? Kontakta oss så får du svar inom 24 timmar (vardagar)! Kontakta oss här.

 

 

Vad kostar ditt luckbyte?

Följ några enkla steg i vårt Offertprogram för att snabbt och enkelt få fram ett EXAKT pris på ditt nya kök!

Klicka här för att ta fram en offert


Vi levererar köksluckor och tillbehör till hela Sverige. Vill du få tag i oss, kontakta oss här.

Vill du få vårt inspirationsbrev?
luckoronline

© Copyright LuckorOnline 2009 - 2021.
Midgårdsvägen 9a, 136 38 Handen
Läs gärna våra Köpevillkor.